Prophet of Evil: The Ervil LeBaron Story (1993)

geregisseerd door Jud Taylor
met Brian Dennehy, William Devane en Dee Wallace-Stone

Ervil Lebaron is de leider van een religieuze sekte. Hij predikt dood en verderf en houdt er bizarre denkbeelden op na. Hij woont samen met zijn twaalf vrouwen en een toenemend aantal kinderen in Texas. Detective Dan Connors wordt ingeschakeld om de gangen van de sekte na te gaan. Wanneer één van Ervils vrouwen, Rena, en een trouwe volgeling, Michael, dokter Allred, de leider van de rivaliserende sekte vermoorden, moet Dan de daders vervolgen. Het volgende slachtoffer van Ervil is zijn broer Verlon, die de sekte heeft verlaten. De macht die Ervil over zijn volgelingen heeft, is zo groot dat het Dan alle mogelijke moeite kost om hen ervan te overtuigen dat Ervil een levensgevaarlijke man is en dat de moorden zinloos zijn.