Yaadon ki Baaraat (1973)

India
Romantiek / Muziek

geregisseerd door Nasir Hussain
met Dharmendra, Zeenat Aman en Vijay Arora

De drie broers Shankar, Vijay en Ratan raken van elkaar gescheiden nadat hun ouders zijn vermoord. Shankar groeit uit tot een topcrimineel, Vijay groeit op in een bescheiden maar liefdevolle omgeving en Ratan schopt het tot een succesvolle popster. Omstandigheden brengen de drie uiteindelijk weer samen.

avatar van beavis
heb de film zelf nog niet gezien, maar de muziek ken ik al een tijdje

"Chura Liya", een van de beste Bollywood songs?

origineel:
Churaliya hain tumne . ( Yadon ki barat ) - YouTube

de inmiddels ook klassieke Bally Sagoo remix:
Bally Sagoo - Chura Liya - YouTube

avatar van beavis
Beetje dubbel gevoel. De liedjes zijn geweldig leuk/mooi/cool, R.D. Burman maakt het groovy soort Bollywood muziek dat door Ghost World (2001) korte tijd wel hip is geweest in het Westen (al deed hij dan niet de muziek voor Gumnaam (1965) waar Ghost World de clip vandaan haalde). Maar het schrijf en acteerwerk hier is van een abominabel Bassie en Adriaan niveau... ach, het heeft zijn charme, net geen onvoldoende dan...

avatar van Mochizuki Rokuro
Zoiets ja. Je hebt 160 minuten de tijd om zorgvuldig een familie tragedie op te zetten, maar de eerste tien minuten zijn er al crazy veel ontwikkelingen. Na een uur zakt de film enorm in, maar de liedjes zijn sterk. Vooral de titelsong zal ik nog vaak neuriën