Corvette Summer (1978)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Matthew Robbins
met Mark Hamill, Annie Potts en Eugene Roche

Ken houdt er van om exotische auto's te ontwerpen en te bouwen. Als de auto van het school-werkplaats project, een totaal verbouwde en opgemaakte Corvette, is gestolen, begint hij een zoektocht hiernaar. Zijn zoektocht leidt hem naar Las Vegas, waar Vanassa, een tiener wannabee hoertje, hem helpt in zijn zoektocht.

avatar van harm1985
Als klein jongetje heb ik deze film eens gezien, en voor zover ik me kan herinneren vond ik het een goede film. Dus maar eens opgezocht... had ik dat maar niet gedaan. Nu is Mark Hamill niet 's wereld's beste acteur, maar met een beetje goed plot en dialoog, zoals in Star Wars, lijkt het nog wat. Helaas is dat hier niet het geval, want wat een ontzettend trage, stompzinnige film is dit. Nergens ontstijget het de gemiddelde Bassie en Adriaan aflevering; je vraagt je af of het niet gewoon een kinderfilm is! Er gebeurt niet bar veel, behalve dan dat Mark Hamill zo eens per kwartier achter zijn auto aan rent. Verder wordt de ene na de andere stompzinnige dialoog je speakers uitgegooid.

Zelfs de 'spectaculaire' eindscene is droevig. En die auto? Die is foeilelijk.

Dan maar Zhan Long eens opzoeken...

avatar van Filmkriebel
It's a commodity to be bought and sold...

De prachtige corvette van een niet al te slimme maar volhardende Hamill wordt gestolen en hij gaat op zoek naar het beestje in Las Vegas, waar het gesignaleerd is.

Als je hier niet te veel van verwacht en gewoon een hersenloze avonturenkomedie wilt zien, zou het best kunnen zijn dat het nog meevalt. Hoewel, zoveel valt er ook niet te lachen... het hoertje is komisch bedoeld maar de humor blijft van laag niveau. Ik heb me niet echt verveeld, de regie is degelijk en de jaren '70 periode in Amerika houdt me altijd wel achter het scherm. Geen film die ik een herziening zou gunnen.