• 10.590 nieuwsartikelen
  • 8.967.486 stemmen

Queen of Outer Space (1958)

Sciencefiction / Avontuur | 80 minuten

Genre: Sciencefiction / Avontuur

Geregisseerd door: Edward Bernds

Met onder meer: Zsa Zsa Gabor, Eric Fleming en Dave Willock

Gesproken taal: Engels

Plot Queen of Outer Space

"Mankind's first fantastic flight to Venus - the female planet!"

Vier Amerikaanse astronauten landen als eersten op Venus en ontdekken dat de planeet wordt bewoond door bloedmooie vrouwen. De mannen laten zich gewillig meenemen naar de koningin, die echter een paar snode plannetjes voor het viertal in gedachten heeft.

Capt. Neal Patterson

Lt. Mike Cruze

Queen Yllana

Prof. Konrad

Lt. Larry Turner

Venusian Girl

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Ooit nog onderdeel van de Nacht van de Wansmaak-tv-versie, maar haast niet om aan te zien ... Forbidden Planet was wat dat betreft veel leuker.

1.5 sterren

avatar van speedy23

speedy23

Een zeer naïef ruimteavontuur, maar het scenario is gelukkig doorspekt met heel wat relativerende humor... 2*

avatar van jellorum

jellorum

vanwege het ridicuul hoge camp-gehalte 3*

avatar van Mug

Mug

speedy23 schreef:

doorspekt met heel wat relativerende humor

lees: vrouw-onvriendelijke humor.

Hemeltje lief, het scenario zit propvol one-liners die anno 2011 echt niet meer het zonlicht kunnen verdragen. En vanuit dit oogpunt is het onmogelijk voor zowel de mannelijke als vrouwelijke kijkers van dit camp-werkje om niet met schaamrood op de wangen in lachen uit te barsten. Zeker als de vrouwen in de film ook nog eens gaan grossieren in man-onvriendelijke grappen.

Jaja, mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus. In de fifties namen ze dit wel iets te serieus. Het script redt deze voor de rest vreselijk waardeloze film.

Mocht ook niks kosten overigens. Kostuums zijn letterlijk hergebruikt van de cult-klassieker Forbidden Planet. En de sets, props, special effects en de hele rataplan eromheen, komen ook uit de recycle-bin. Those were the days...

avatar van mrklm

mrklm

Volstrekt idioot SF-avontuur, naar men hier durft te beweren gebaseerd op een verhaal van iemand minder dan Ben Hecht, speelt zich af in 1985 (reken maar na) en betreft drie astronauten en een wetenschapper die onderweg zijn naar een ruimtestation maar door onvoorziene omstandigheden op (niet geheel verrassend) onverklaarbare wijze terecht komen op... Venus! Daar blijken alleen maar mooie vrouwen in korte rokjes rond te lopen, omdat de koningin [Laurie Mitchell] besloten heeft om de planeet te ontdoen van het mannelijk geslacht. Maar ja, vrouwen kunnen nu éénmaal niet zonder man, en dus is het aan niemand minder dan Zsa Zsa Gabor om de heren te helpen de 'natuurlijke orde' te herstellen.

Gefilmd op de set van 'The Forbidden Planet', voorzien van kneuterige special effects en waarschijnlijk het enige ruimteschip waarin de astronauten reizen per tandartsstoel! Neigt zo nu en dan naar komedie, maar onvoldoende om deze film een cultstatus te bezorgen. Het seksisme is, afhankelijk van je stemming, stuitend of best wel een tikje grappig. Heel erg fout, maar niet fout genoeg om écht leuk te zijn.

avatar van Brix

Brix

• 19233 berichten

Lijkt me zeer vermakelijk... DVD maar eens gauw bestellen.

avatar van clubsport

clubsport

Brix schreef:

Lijkt me zeer vermakelijk... DVD maar eens gauw bestellen.

het is zeker vermakelijk , en wees eerlijk , welke man droomt er niet van om op een planeet terecht te komen waar louter mooie vrouwen rondlopen waarvan sommigen ook nog eens erg passioneel zijn .

natuurlijk is het verhaaltje zeer slap maar wat verwacht je dan ? een arthouse film ? , het is gewoon leuk amusement vol met mooie vrouwen , geen straf om naar te kijken lijkt me .

avatar van Brix

Brix

• 19233 berichten

Wie, inclusief hijzelf, had kunnen vermoeden dat Eric Fleming (Capt. Neal Patterson) slechts een half jaar na deze "cheapy" de rol van zijn leven zou krijgen, en wereldroem vergaren met een TV westernserie: "Rawhide."?