Albert (2015)

Denemarken
Animatie / Familie

geregisseerd door Karsten Kiilerich
met de stemmen van Alfred Bjerre Larsen, Thomas Bo Larsen en Vibeke Ankjær Axværd

Albert is geboren in Kellyville, het kleinste stadje ter wereld en daar is hij de ergste deugniet van de omgeving. Hij maakt iedere dag een uitdaging voor de mede-inwoners van Kellyville. Op een dag crasht hij in het standbeeld van de stad en laat het in duizend stukjes uiteenvallen. Voordat iemand kan klagen kondigt hij aan de stad te gaan verlaten en om zijn goede naam te herstellen terug te keren als kapitein van een heteluchtballon.