El Amor Brujo (1986)

Spanje
Drama / Muziek

geregisseerd door Carlos Saura
met Gomez de Jerez, Laura del Sol en Antonio Gades

De derde film in Carlos Saura's flamenco-danstrilogie opent met twee dronken zigeuners die het huwelijk van hun kinderen arrangeren. Een jongen kijkt toe, zijn gezicht verandert langzaam in dat van een volwassen man. Het is Carmelo op de bruiloft van de inmiddels ook volwassen kinderen. Carmelo is verliefd op de bruid Candela, maar zij houdt van José, de man waarmee ze gaat trouwen. José is echter verliefd op Lucía. Na de bruiloft gaat José dansen met Lucía bij het kampvuur. Carmelo is razend van woede dat José zijn geliefde Candela bedriegt en vermoordt hem met een mes in een intense dans van de dood. Na vier jaar gevangenis keert Carmelo terug en ontdekt dat Candela wordt bezocht door de geest van José. Zijn doel is om hun band te breken en Candela voor zichzelf terug te winnen.