Aus einem Deutschen Leben (1977)

Alternatieve titel: Death Is My Trade

West-Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Theodor Kotulla
met Götz George, Elisabeth Schwarz en Kurt Hübner

Filmbiografie van Rudolf Höss, commandant van vernietigingskamp Auschwitz. Gebaseerd op het boek 'Der Tod ist mein Beruf' van Robert Merle, naar Höss' eigen dagboeken. Rudolf Höss liep met Eichmann de leerschool in Dachau door, waar hij werd voorbereid op zijn baan als kamp-commandant. Twee jaar later werd hij aangesteld in Auschwitz en hij was degene die er het gas Zyklon-B introduceerde.

Volgende week op de Duitser moet echt top zijn.

avatar van brucecampbell
Deze zou ik wel eens willen zien, alleen al om het feit dat Götz George erin speelt!

Heb deze film tweemaal gezien en is idd erg goed. Voor Gotz George was het een soort comeback. Hij was bekend van de oude Duitse films uit de jaren 60 en de nieuwe regisseurs van de jaren 70 zoals Fassbinder en Wenders wilden hem daarom niet in hun eigen films hebben.. Maar met deze film bewees hij een gewelig acteur te zijn. Hij speelt heel ingetogen deze rol en was in een keer weer terug.