• 8.668.092 stemmen

Met onder meer: Howard Keel, Ann Blyth en Dolores Gray

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kismet

"FAMED STAGE HIT GLORIFIED ON THE SCREEN!"

Een arme poeët uit Bagdad brengt zichzelf door zijn vlugge babbel steeds maar weer in de problemen. Hij houdt op een dag de gemene Wizar voor de gek en papt daarna aan met Wizar's vrouw Lalume.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van gotti

gotti

Tja, wat moet ik hier nou weer van zeggen. Het musical genre is niet mijn favoriet(op een paar uitzonderingen na natuurlijk) en ook deze film is erg slecht. Belabberd verhaal, slechte cast en erg saaie liedjes. 1,5* voor de moeite.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Ik zat klaar voor Kismet van Dieterle met Dietrich, maar toen er een cinemascope/technicolor beeld verscheen voelde ik meteen nattigheid. Maar goed, deze Minnelli had ik ook nog niet gezien, dus een vinkje voor nummer 24.

Niet helemaal eens met gotti. Het verhaal is inderdaad weinig bijzonders, maar meer een kapstok voor veel oosterse kleurenpracht en weelderig productie design. Dat is aan Minnelli natuurlijk ook wel toevertrouwd. Dat gebrek aan enige substantie buiten uiterlijk breekt een film met deze lengte natuurlijk op. Maar.....

Er is één reden om de film te zien en eigenlijk op te nemen in de musical-canon: De film gebruikt muziek en liedjes van Aleksandr Borodin, waaronder het prachtige 'Stranger in Paradise'. Redelijk bekend en door vele anderen ook bekend geworden (ik heb het even nagezocht: Tony Bennett, Elvis Presley, Isaac Hayes, ...), maar deze uitvoering van Blyth en Damone mag er ook wezen zeg. Ann Blyth (ik ga er even van uit dat ze het zelf heeft ingezongen) is sowieso geen misselijke zangeres.

edit: YouTube is onze vriend: Stranger In Paradise - Ann Blyth & Vic Damone - YouTube

Leuke bijkomstigheid: op de castlist onder andere Jack Elam, Jay C. Flippen en Ted De Corsia - dat zijn drie behoorlijk prominente western (bijrol) acteurs!