Wilder (2000)

Canada
Actie

geregisseerd door Rodney Gibbons
met Pam Grier, Rutger Hauer en Romano Orzari

De sexy, mondige alleenstaande moeder en agente Della Wilder (Pam Grier) vindt het een voorrecht van haar werk om alle mannen- en vrouwenmishandelaars die op haar pad komen een lesje te leren. Als zij met haar partner Harlan Lee (Romano Orzari) een nieuwe opdracht toegewezen krijgt, lijkt het een uitgesproken zaak. Een vrouw die de carrière van haar gynaecoloog en minnaar Dr. Sam Chaney (Rutger Hauer) heeft vernietigd, is vermoord. Maar als ze zich echter in de zaak verdiepen, stuiten ze op een samenzwering.

avatar van sinterklaas
Gewoon een standaard Moord en wieisdedader verhaaltje. Maar helaas zeer matig. Het enige pluspunt was Rutger Hauer maar voor de rest was het allemaal niks. Die vrouw vond ik erg irritand in de film. En voor de rest is het een beetje een saaie prent. Gebeurd heel weinig in. Verhaal is weinig aan.

Het verhaal is in deze B-film redelijk goed.
Maar het is heel duidelijk een b-film, want slecht gemaakt, vooral de montage is belabberd.
Een actiefilm kan ik het ook niet noemen, eerder een flauwe komedie.
Maar ik hou wel van het spel van Pam Grier en Rutger Hauer die het bekijken van de film wel waard zijn.
En voor 1 € kan je niet veel verwachten, ik heb al slechter gezien voor die prijs (ook al veel beter moet ik toegeven).

avatar van Left4Dead
Hauer, ik vind hem gewoon een toffe gast. Maar Grier slaat hier de plank mis.
Is dat nu door haar of door het script laat ik in het midden.
Regisseur probeert er humor in te drukken, helaas werkt deze niet. Zwak in uitvoering in ieder geval.
Ach de good old days, laten we het daar op houden, leuk voor een keertje en daarna te vergeten.