Wilder (2000)

Canada
Actie

geregisseerd door Rodney Gibbons
met Pam Grier, Rutger Hauer en Romano Orzari

De sexy, mondige alleenstaande moeder en agente Della Wilder (Pam Grier) vindt het een voorrecht van haar werk om alle mannen- en vrouwenmishandelaars die op haar pad komen een lesje te leren. Als zij met haar partner Harlan Lee (Romano Orzari) een nieuwe opdracht toegewezen krijgt, lijkt het een uitgesproken zaak. Een vrouw die de carrière van haar gynaecoloog en minnaar Dr. Sam Chaney (Rutger Hauer) heeft vernietigd, is vermoord. Maar als ze zich echter in de zaak verdiepen, stuiten ze op een samenzwering.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Voor 1 euro gekocht bij blokker en meer is deze film ook niet waard..
Het verhaal is best aardig gevonden maar slecht uitgewerkt..
Dankzij rutger hauer een film die nog net te kijken valt het is en blijft een b film maar dankzij hauer geen grote flop.
2,5 sterren..

avatar van sinterklaas
Gewoon een standaard Moord en wieisdedader verhaaltje. Maar helaas zeer matig. Het enige pluspunt was Rutger Hauer maar voor de rest was het allemaal niks. Die vrouw vond ik erg irritand in de film. En voor de rest is het een beetje een saaie prent. Gebeurd heel weinig in. Verhaal is weinig aan.

Hmm, heb em ook voor 1 euro aangeschaft. Of ik hem ga kijken valt nog te bezien

Matige film die amateuristisch overkomt door de soms mislukte montage (snel knippen in scenes), het ondoordachte verhaal, matige acteerprestaties en slechte dialogen.
Het tweede gedeelte van de film is iets aardiger en kent nog enige spanning. Toch blijken de slecht uitgewerkte karakters, matige dialogen en het slappe verhaal onoverkomelijk. Hauer kan ook niets met zijn vrij belachelijke karakter..

avatar van Verhoeven
Het ‘’Who done it’’ verhaaltje komt zo geforceerd en ongeloofwaardig over dat de acteurs er eigenlijk niet meer om doen. Rutger Hauer en Pam Grier, twee B-acteurs, proberen met hun dosis humor de film naar een hoger plan te brengen maar juist door die komische noot halen ze de spanning eruit. Wie uiteindelijk de dader is interesseert de kijker allang niet meer waardoor het alleen nog een kwestie van uitzitten is.

Het verhaal is in deze B-film redelijk goed.
Maar het is heel duidelijk een b-film, want slecht gemaakt, vooral de montage is belabberd.
Een actiefilm kan ik het ook niet noemen, eerder een flauwe komedie.
Maar ik hou wel van het spel van Pam Grier en Rutger Hauer die het bekijken van de film wel waard zijn.
En voor 1 € kan je niet veel verwachten, ik heb al slechter gezien voor die prijs (ook al veel beter moet ik toegeven).