Hamnstad (1948)

Alternatieve titel: Port of Call

Zweden

geregisseerd door Ingmar Bergman
met Nine-Christine Jönsson, Bengt Eklund en Mimi Nelson

Berit is een jonge vrouw met problemen. Ze is depressief en suïcidaal. Omdat ze niet samen met haar moeder onder één dak kan leven heeft ze veel jaren in een inrichting doorgebracht. Ze heeft nu een fabrieksbaantje gekregen onder de voorwaarde dat ze weer bij haar moeder intrekt. Hun relatie is echter erg gespannen. Op een dag ontmoet ze in een dancing de dokwerker Gösta. Is hij in staat haar de steun te geven die ze nodig heeft?

best een boeiende film, zeer vooruitstrevend voor de tijd waarin het gemaakt is, een thema dat me altijd weet te boeien, zo van die psychologische dingen, bergman was een geweldige regisseur