• 11.452 nieuwsartikelen
  • 9.038.561 stemmen

The Garfield Movie (2024)

Animatie / Komedie | 101 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titel: Garfield

Geregisseerd door: Mark Dindal

Met onder meer: Chris Pratt, Samuel L. Jackson en Hannah Waddingham

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 1 mei 2024

Plot The Garfield Movie

"Indoor cat. Outdoor adventure."

De wereldberoemde typische binnenkat die een hekel heeft aan maandagen en dol is op lasagne, waagt zich buiten de deur voor een wild avontuur. Zijn vader, de sjofele straatkat Vic, duikt onverwachts op. Daarop worden Garfield en zijn vriend hond Odie gedwongen hun luizenleventje achter zich te laten en met Vic mee te gaan voor een razend grappige, risicovolle roofoverval.

Social Media

Marge (stemrol)

Olivia (stemrol)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 22 mei 2024 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

EDIT: vanaf 1 mei 2024 in de bioscoop

avatar van mrklm

mrklm

Garfield [Chris Pratt] kwam te wonen bij Jon Arbuckle [Nicholas Hoult] nadat zijn vader Vic [Samuel L. Jackson] hem had achtergelaten in een steegje bij een restaurant. Inmiddels is Garfield volwassen, lui, dik en laat hij hondje Odie [Harvey Guillén] zo’n beetje alles wat een ‘fysieke inspanning’ vereist voor hem doen. Tot Roland [Brett Goldstein] en Nolan [Bowen Yang] hem ontvoeren en herenigen met zijn vader. Vic heeft een ereschuld uitstaan bij Jinx [Hannah Waddingham] en Garfield en Odie moeten hem helpen om meer dan 1600 liter melk te stelen uit een fabriek. Ze vragen hulp aan stier Otto [Ving Rhames], die depressief is sinds fabriekseigenaar Marge [Cecily Strong] hem heeft gescheiden van zijn geliefde Ethel [Alicia Grace Turrell]. Het scenario mist het cynisme dat Garfield zo aansprekend maakt en de combinatie Garfield/slapstick is op zijn zachtst gezegd nogal ongelukkig. De stemacteurs leveren prima werk af en vooral in de tweede helft ligt het tempo hoog, maar dat is niet genoeg om de tekortkomingen van het scenario te verhullen. Ving Rhames zorgt voor een amusante parodie op Mission: Impossible, maar mijn favoriete moment is de gezongen jingle. Verder hooguit goed voor een glimlach hier en daar.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

De film werkte voor mij uitstekend tijdens de scènes in het huis, dus samen met Jon ook. Sommige scenes kwamen echt uit de strips, heel tof. Maar zodra we met het echte verhaal te maken krijgen vond ik het bij lange na niet zo leuk meer. Toen we later weer scènes in het huis kregen vond ik het gelijk een stuk leuker weer.

Misschien dat het beter als serie zou werken en eigenlijk grotendeels in het huis afspelend. Echt niet slecht, maar ook niet super geweldig.