• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.349 stemmen

Silber und das Buch der Träume (2023)

Drama / Fantasy | 92 minuten

Met onder meer: Jana McKinnon, Rhys Mannion en Chaneil Kular

Gesproken taal: Engels en Duits

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Silber und das Buch der Träume

De 17-jarige Liv is net verhuisd naar Londen met haar moeder Ann en zusje Mia als haar leven plotseling voorgoed verandert. Ze ontmoet de mysterieuze Henry, die een buitengewone gave heeft. Hij behoort tot een groep mensen die in staat zijn om lucide dromen te ervaren. Dit betekent dat ze, terwijl ze deze lucide droom beleven, zich niet alleen volledig bewust zijn van het feit dat ze dromen, ze kunnen het zelfs zelf controleren. Het vermogen gaat zelfs zo ver dat ze kunnen binnendringen in andermans dromen. Maar dit heeft wel een grote prijs…

Arthur Hamilton

Henry Harper

Grayson Spencer

Persephone Porter

Mia Virginia Silver

Jasper Grant

avatar van AngelicV

AngelicV

Interessant gegeven. Neem theta golven. Ook wel de staat van dromen en net niet wakker zijn. Lucide dromen. In deze film wordt dit gegeven gekoppeld aan een boek, welke doorheen het bewuste en onbewuste aanwezig is. Koppel dit aan een groep jongeren die graag experimenteren en je krijgt een film die 12 in een dozijn is of, zoals deze, iets beter uitgewerkt. Liv verhuist van Duitsland naar Londen en dan.... Goed naar voren gebracht is dat ieder mens zijn onverwerkte stukken heeft waar hij mee moet dealen. En ook...wees voorzichtig met klooien in gebieden waar je te weinig van af weet. Es fangt an wie ein Spiel, aber dann... Filmisch mooi geschoten kruising surrealisme en magisch realisme.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Film over een groepje tieners die via een hal met deuren in andermans dromen kunnen stappen. Deed mij een beetje denken aan Inception. De hoofdrolspeelster is het nieuwste lid en gelijk wordt alles ingewikkeld. Er zijn een hoop do's en dont's maar in slaap komen is niet zo'n probleem. Je gebruikt gewoon chloroform op slaat elkaar met een metalen pijp bewusteloos. Film met wat plot twist en geen idee hoe lang we hebben zitten kijken. En dat is altijd een goed teken.