• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.833 stemmen

George Michael: Portrait of an Artist (2022)

Documentaire | 94 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: George Michael: Portret van een Artiest

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Simon Napier-Bell

Met onder meer: Vaughan Arnell, Mike Batt en Gary Crowley

IMDb beoordeling: 7,1 (358)

Plot George Michael: Portrait of an Artist

Een documentaire met openhartige interviews van Stevie Wonder, Stephen Fry en vele anderen, waardoor we kunnen horen van degenen die met George werkten, creëerden, interactie hadden en van George hielden en hen hun verhaal lieten vertellen. De film onthult, eerlijk en respectvol, de man die George Michael was. Hij herinnert ons aan zijn talent, zijn lijden en de prijs die het kostte om de werkelijk uitzonderlijke artiest en filantroop te zijn die hij was.

avatar van Bubblez

Bubblez

Ik ben momenteel een biografie aan het lezen en deze heb ik tussendoor gekeken.

Deze docu gaat snel, startend vanaf Wham!, maar beslaat wel George Michaels' volledige carrière en vroegtijdige eind. Vooral het laatste half uur is best heftig. Ik heb nooit eerder zo'n eerlijke vertoning van zijn flinke neerwaartse spiraal vol drugs, drank en depressiviteit gezien.

Er zijn bekende koppen die wat zeggen (Stevie Wonder, Sananda Maitreya a.k.a. Terence Trent Darby, Stephen Fry), maar het zijn voornamelijk onbekenden (tour managers, musicologen, schrijvers, producers, journalisten etc.) die het hoogste woord hebben. Daarnaast is er veel muziek en veel archiefbeeld.

De uncut-versie van Freedom staat nu voor me klaar.

avatar van Toontje G

Toontje G

Mooi portret van een geweldig artiest. Het laat zien wat roem kan doen met een mens. Als je ziet wat die man allemaal betekend heeft op muzikaal gebied maar vooral ook het zorgen voor andere mensen. Een prachtig persoon.