Isadora (1968)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Karel Reisz
met Vanessa Redgrave, James Fox en Jason Robards

Biografie van danseres Isadora Duncan die in de jaren '20 de publieke perceptie over ballet voor altijd zou veranderen. Haar (half-)naakte en pro-Sovjet choreografieën en haar standpunten over liefde en lifestyle schokten het publiek in haar tijd.

De dansscenes vormen de hoogtepunten in deze over het algemeen nogal saaie film ondanks
het intrigerende personage van Duncan van wie ik niet wist dat zij op zulk een idioot ongelukkige
wijze aan haar einde kwam. Misschien wanneer wat compacter dat er meer in had gezeten. Nu
wreekte zich op den duur toch enigszins de te lange speelduur.