• 11.539 nieuwsartikelen

Met onder meer: Anna Drijver, Gert Winckelmans en Louis Talpe

Releasedatum: 18 mei 2023

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Het Geheugenspel

Op het landgoed van de familie Deridder wordt het lijk gevonden van Nathalie; de destijds pas 16-jarige dochter die 25 jaar geleden verdween. De lugubere vondst maakt een einde aan jarenlange onzekerheid, maar brengt ook een lang verborgen misdaad aan het licht. Wanneer familiegeheimen worden opgerakeld, wordt het heden overschaduwd door het verleden en zal niets meer hetzelfde zijn.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Na alles wat ik hier had gelezen viel het me nog best mee.
De gemengde cast van Nederlanders en Vlamingen heeft ook wel wat.
Ben niet echt fan van Anna Drijver. Ze is wat (te) degelijk, op het saaie af.
Het 'cold case' mysterie over de rijke familie kent de nodige ontknopingen. Het ongewone speurwerk via hypnoses is een opmerkelijke opzet.
De laatste plottwist vind ik over the top en het motief en de daad van de dader te bizar voor woorden.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Prima tussendoortje waar weliswaar genoeg op aan te merken valt, toch erg mee vermaakt - volgens mij trek ik dit soort familiethrillers beter in filmvorm dan in boekvorm, waar ik het al snel belachelijk vind. Nu vond ik het erg vermakelijk. Grootste ergernis was bij mij ook de soms potsierlijke dialogen en de lengte, de problemen rond de verhouding Belgen / Nederlanders en zeker niet rond de seksscènes (een minuut of drie op een film van 107 minuten) zie ik niet zo. En tja, die geloofwaardigheid... op een paar momenten na kon ik me er niet aan storen, vond dat ook zonde van mijn energie. Gewoon een lekkere hap-slik-weg-thriller. 3,5*

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Oioi, dit was niet best zeg. Met moeite de film uitgezeten. Hele rommelige manier van filmen en het acteerwerk was ook belabberd. En ik heb recent toch echt wel een aantal goede tot zeer goede Nederlandse films en series gezien. Maar Het Geheugenspel valt daar overduidelijk niet onder.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

• 1961 stemmen

Na 5 minuten weet je al wie de moordenaar is. Abnormaal slechte film en acteren was van zeer ondermaats niveau. Dat hier geld naartoe is gegaan is een pure schande.

Slechtste Nederlandse film allertijden. Dan is Intensive Care nog beter.