• 11.462 nieuwsartikelen

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jamel Aattache

Met onder meer: Sigrid ten Napel, Tarikh Janssen en Steef de Bot

IMDb beoordeling: 5,4 (280)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 17 februari 2022

Plot Ik Wist Het

Mia is een eigenzinnige dertiger die besluit haar eigen bloemenwinkel te openen. Haar intuïtie vertelt dat de liefde van haar leven niet lang op zich zal laten wachten en ontmoet daar letterlijk de man van haar dromen. Ze zet alles op alles om een succes van haar winkel te maken en te zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt. Maar wat als je opeens vlinders krijgt van diegene die recht voor je staat…

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Alle Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 17 februari 2022 in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van Frankeermachine

Frankeermachine

Oef...

avatar van Rianneryan

Rianneryan

Verschrikkelijke film!

Zonde van mijn geld, tevens nog nooit zo'n slechte bloemen bij een bloemist gezien !

Wat een grap.

avatar van wvernooij

wvernooij

Ik vond 'm wel meevallen, hoor.

avatar van Capablanca

Capablanca

Ik keek hem vooral voor de beelden in mijn geliefde Edam, maar hij viel me verder, zeker voor een Nederlandse speelfilm, bijzonder mee.

avatar van robertinho

robertinho

Verschrikkelijk. Álles, maar dan ook álles voelde onnatuurlijk aan (niet te verwarren met bovennatuurlijk, wat de bedoeling zou moeten zijn): iedere scène, elke dialoog, elke set en elke steeg.

Soms is iets zo slecht dat het tóch nog wel leuk is. Dit niet.

avatar van jan

jan

Niet komisch en nauwelijks romantisch

avatar van blurp194

blurp194

Ja, inderdaad - ik wist het. Nederlandse films zijn al vaak niet best, maar romcoms van vaderlandse bodem zijn eigenlijk gewoon altijd om te janken zo slecht.

En deze dus ook weer. Grotendeels door het enorm zwakke verhaal - vanzelf, moet ik haast al zeggen, want ook dat is wel een kenmerk van zowel het genre als de gebruikelijke NLse interpretatie daarvan. Maar het wordt nog erger - de hoofdrol van Ten Napel. Wat een super mooie meid. Maar of ze nou bewust zo’n bloedirritant mens neerzet of dat ze ook echt zo is, het is me om het even. Niet uit te houden. Ik hoop toch in vredesnaam dat zulke mensen niet echt bestaan, ik zou er moordneigingen van krijgen.

BBarbie

Tjonge jonge, dat viel niet mee. Een zwak verhaal dat niet grappig noch romantisch is. En het acteerwerk is ook al niet om over naar huis te schrijven. Erg matig allemaal. Kortom, geen reclame voor de Nederlandse cinema.

avatar van Toontje G

Toontje G

Gewoon niet aan beginnen dan hoef je je ook niet te ergeren.

avatar van MissT

MissT

Wat een negatieve reacties hier, ik vond het heel goed geacteerd en het paranormale tintje apart!

En Loes Luca altijd zo grappig!

Nou, ik heb lekker genoten hoor.

avatar van mrklm

mrklm

De dromerige, schuchtere Mia [Sigrid ten Napel] start haar eigen Bloemenatelier in het pand waar ze als tiener ook al bloemen verkocht. Ze huurt Viola [Loes Luca] in haar te ondersteunen. Al gauw blijkt Mia vooruitziende gaven te hebben die zich openbaren in haar (dag)dromen. Ze ziet dat ze een dochter krijgt met Feo [Tarikh Janssen] en gaat daarom in op zijn avances. Maar waarom voelt ze zich dan zo aangetrokken tot Axel [Steef de Bot]? Uitstekend werk van Ten Napel en Aattache weet zelfs Luca in te tomen in dit luchtige, maar intelligent geschreven romantische drama naar het gelijknamige boek van Chantal van Gastel. Valt vooral op vanwege de volwassen manier waarop de personages omgaan met relatieperikelen. Koblenko heeft een mooi bijrolletje als Axels zus Cara.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Toch wel een aardige Nederlandse film, Sigrid ten Napel speelt zoals meestal een dromerig type, en dat doet ze prima. Het paranormale vond ik ook wel van toegevoegde waarde. Vooral de scène waarin Mia's ouders een en ander uitleggen was erg goed.

avatar van jordorientje

jordorientje

Tering wat was dit slecht. Ik heb zelden zoiets slechts gezien.

Vreselijk geacteerd. Vooral die Singrid, man wat ongemakkelijk om naar te kijken.

De dialogen zijn net zo slecht. Het liep totaal niet. In Tom en Jerry zit zelfs nog meer chemie.

En het verhaal zoog aan alle kanten. Man wat een zwak verhaal.

Ik vond het echt een marteling om deze film uit te zitten.