• 8.489.145 stemmen

banner

De Vloek van Lughus (2021)

Familie | 73 minuten

Genre: Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Sjoerd de Bont

Met onder meer: Rein van Duivenboden, Tommy van Lent en Tjebbo Gerritsma

IMDb beoordeling: 6,7 (18)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 27 oktober 2021

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot De Vloek van Lughus

Eeuwen geleden – toen magie nog niet was vergeten- was er een plaaggeest actief. Een plaaggeest is, zoals de naam al doet vermoeden, een geest die het leuk vindt om mensen te plagen. Deze specifieke geest liet wensen uitkomen, maar dan wel altijd op een manier waarop mensen het niet bedoelden en zorgde op die manier voor veel chaos. Uiteindelijk werd hij gevangen in een voorwerp en door alles en iedereen vergeten. Tenminste, totdat de plaaggeest ontsnapt op de avond van Halloween 2021 en zichzelf nestelt in het beeld van Flipje. Vanaf dat moment komen alle wensen uit die worden uitgesproken op het Marktplein. Ook als ze volledig onbewust zijn... Het is Halloween!

imageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Met de almaar toenemende populariteit van Halloween in Nederland was het wachten op de eerste (?) Halloween film. Zij het een familiefilm. Nou ja, beter dan de 3000e fantasieloze Sinterklaasfilm.

De scenarioschrijver heeft denk ik vroeger veel Bassie en Adriaan gekeken.

Vanaf 27 oktober in de bioscoop (In the Air)

avatar van John Milton

John Milton

Inderdaad. Was wel benieuwd naar de trailer toen ik je aankondiging zag, maar deze ga ik niet trekken