• 11.467 nieuwsartikelen
  • 9.040.539 stemmen

De Vloek van Lughus (2021)

Familie | 73 minuten

Genre: Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Sjoerd de Bont

Met onder meer: Puck Nieuwpoort, Tommy van Lent en Bartho Braat

IMDb beoordeling: 6,3 (30)

Releasedatum: 27 oktober 2021

Plot De Vloek van Lughus

Eeuwen geleden – toen magie nog niet was vergeten- was er een plaaggeest actief. Een plaaggeest is, zoals de naam al doet vermoeden, een geest die het leuk vindt om mensen te plagen. Deze specifieke geest liet wensen uitkomen, maar dan wel altijd op een manier waarop mensen het niet bedoelden en zorgde op die manier voor veel chaos. Uiteindelijk werd hij gevangen in een voorwerp en door alles en iedereen vergeten. Tenminste, totdat de plaaggeest ontsnapt op de avond van Halloween 2021 en zichzelf nestelt in het beeld van Flipje. Vanaf dat moment komen alle wensen uit die worden uitgesproken op het Marktplein. Ook als ze volledig onbewust zijn... Het is Halloween!

Social Media

kappeuter (crew films)

Met de almaar toenemende populariteit van Halloween in Nederland was het wachten op de eerste (?) Halloween film. Zij het een familiefilm. Nou ja, beter dan de 3000e fantasieloze Sinterklaasfilm.

De scenarioschrijver heeft denk ik vroeger veel Bassie en Adriaan gekeken.

Vanaf 27 oktober in de bioscoop (In the Air)

avatar van John Milton

John Milton

Inderdaad. Was wel benieuwd naar de trailer toen ik je aankondiging zag, maar deze ga ik niet trekken

avatar van jordandejong

jordandejong

Kwam gisteren per toeval op een artikel terecht over een horrorfilm die in mijn woonplaats Tiel geschoten is. Even werd ik excited. Is er iemand geweest die een toffe slasher heeft gemaakt met Flipje als axe wielding killer???

Nee, het bleek om een film voor kinderen te gaan helaas. Toch maar even aangezet door de korte speelduur. Tja.... Voor de hele kleintjes zal dit misschien leuk zijn. Ik vind je als filmmaker een grote als je een film gemaakt voor de jeugd ook nog enigszins interessant kan maken voor volwassenen (al is et maar door subtiele opmerkingen/grapjes die volwassenen oppikken en kinderen niet. Shrek deed dit fenomenaal). Dat lukt De Bont niet. Daarnaast ook wel matig dat als je een Halloween film maakt je film zo weinig Halloween thema uitstraalt op je sets. Zo moeilijk en duur is dat niet. Even langs de So Low en je sets aankleden.

Acteerwerk van de jeugd, met name Puck Nieuwpoort, is acceptabel.