ad
  • 8.116.105 stemmen

Tony Parker: The Final Shot (2021)

Documentaire / Sport | 98 minuten

Genre: Documentaire / Sport

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Florent Bodin

Met onder meer: Tony Parker

Releasedatum: 6 januari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Tony Parker: The Final Shot

Documentaire over het leven en de carrière van Tony Parker. Hij werd begin jaren tachtig geboren in Brugge. Hij speelde in de NBA en maakte deel uit van het Frans nationaal basketbalteam. Dankzij zijn vastberadenheid werd hij misschien wel de beste Franse basketballer ooit.

image

avatar van H€yoka

H€yoka

Typische moderne documentaire, gemaakt door een productiehuis van de persoon zelf. We krijgen een clipjes aflevering van de Tony Parker show, waarin je te weten komt wat je al lang wist: hij komt uit Frankrijk, hij werd against the odds een ster uit Europa, hij won vier titels, hij houdt van San Antonio.... Saai!

Het enige momentje waarbij ik rechtop ging zitten, was toen zijn huidige vrouw vertelde dat het als gewone vrouw niet eenvoudige is om de opvolgster van Eva Longoria te zijn. Daar zit een verhaal in, dacht ik meteen, maar de documentaire gaat er meteen aan voorbij. Het is wel om dit stuk dat ik hem een voldoende geef, het voelde lange tijd alsof men niets over de Eva periode zou zeggen.

Het grootste manco is dat je nog steeds niet weet waarom Tony Fransman is. Papa is Amerikaan, mama Nederlandse, hij werd geboren in Brugge... Toch wel belangrijk bij een docu dat je essentiële info meekrijgt. Het verhaal van daaruit opbouwen, een symbool voor Fransen die eigenlijk geen Fransman is, had oneindig veel interessanter geweest dan te laten zien dat Thierry Henry af en toe een match meepikt.