• 11.252 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Lieven Van Baelen

Met onder meer: Matteo Simoni, Veerle Baetens en Valentijn Braeckman

IMDb beoordeling: 6,1 (717)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 7 oktober 2021

Plot Rookie

"Ride to Live"

Nicky is een jonge ambitieuze en zelfverzekerde motorrijder pur sang. Zijn wereld stort onverwachts in wanneer hij door een ongeval nooit meer zal kunnen racen. Hij slaagt er niet in dit nieuwe leven te aanvaarden en zoekt steun bij zijn schoonzus en haar zoon. De roep van adrenaline en kicks steekt echter al snel weer de kop op. Via zijn neefje Charlie probeert Nicky zijn droom alsnog te beleven, maar al gauw wordt duidelijk dat Charlie niet uit hetzelfde hout gesneden is.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 21 januari 2021 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

EDIT: release verplaatst naar 7 oktober

In België vanaf 16 december in de bioscoop.

EDIT: release ook in België uitgesteld, naar 2021

avatar van dimi303

dimi303

Wereldpremière op 4 september in aanwezigheid van cast & crew ( FFO Nights ) Kinepolis Oostende

avatar van Capablanca

Capablanca

Sterk, naturel en troosteloos.

avatar van schumacher

schumacher

Degelijke film.

Heb me niet zitten vervelen.

Had op een beter einde gehoopt maar dit terzijde was het zeker een degelijke film.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ik moest dikwijls aan de beroemde straatrace op het eiland Man denken toen ik de racebeelden van Rookie zag. Een vrij standaard film qua plotverloop waarbij een topracer na een ongeval niet meer verder kan racen. Als mentor van een ander talent geeft hij zijn leven een nieuwe wending.

Adrenaline en een flinke dosis testosteron zorgen ervoor dat Nicky de grenzen opzoekt voor zowel zichzelf als zijn neefje Charlie. En Vero, de mama en schoonzus van het gezelschap, tja, die heeft haar bedenkingen, maar wordt wetens nillens ook ondergedompeld in het racecircuit.

De focus van de film ligt op de driehoeksverhouding van deze personages, maar de racebeelden zelf springen ook in het oog. Meer dan degelijk in beeld gebracht en realistisch gedaan. De nodige clichés springen er echter ook uit waardoor dit geen unieke film wordt.

scorsese

Goeie film waarin een motorcoureur na een ongeluk moet accepteren dat hij niet meer kan racen. Het hele motorcross-wereldje wordt hier vrij realistisch en rauw neergezet. Ook de paar race-scenes zien er goed uit. De personages komen goed uit de verf wat ook ten verdienste is van het acteerwerk van Matteo Simoni en Veerle Baetens.

avatar van pjmj

pjmj

De beklemmende triestheid in naargeestige omgevingen bleven me nog dagenlang bij. Knap gemaakt!

avatar van stratmans

stratmans

sterke film, soms wat onverstaanbaar

avatar van flamingant

flamingant

stratmans schreef:

sterke film, soms wat onverstaanbaar

Inderdaad hadden wij ook en vroegen ons af welk dialect het was, wij dachten aan aalst, ojlst ...

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Knap staaltje acteerwerk ! Sober, maar realistisch gebracht en af en toe ondersteund met de juiste muziek.