Jochem Myjer - Nog Eentje Dan (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Suzanne Raes
met Jochem Myjer

Regisseur Suzanne Raes volgde komiek Jochem Myjer in de tweede helft van 2019. De laatste reeks optredens van zijn ruim drie jaar durende theatertournee van 'Adem in, adem uit' sluit Myjer af met zijn honderdste voorstelling in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Voor deze uitputtingsslag moet alles wijken. Hij worstelde met het feit dat er tumoren in zijn rug zaten. Hoe bleef hij overeind?

Enorm heftige documentaire over een gedreven, gepassioneerde en naar perfectie strevende cabaratier, Jochem Meyer. Een man met een ongeremde energie op het eerste gezicht. En dat denk je ook als je zijn shows ziet. Maar de naweeen van die vreselijk kutziekte kanker heeft zijn sporen achter gelaten. Ook dat maakt deze docu pijnlijk duidelijk. Zijn liefde voor het vak en de aandacht voor zijn fans maken van Jochem Meyer een unieke persoonlijkheid. 4*