Dajo (2004)

Nederland

geregisseerd door Hanro Smitsman
met Dajo Hogeweg, Monic Hendrickx en Reinout Bussemaker

De tienjarige Rutger ziet de vriendjes van zijn moeder komen en gaan. Van alle vriendjes krijgt hij cadeaus. Als het uit gaat begraaft hij deze in een speciale plek in het bos. Van een van de vrienden van zijn moeder krijgt hij een hond; Dajo.

avatar van Fisico
Komt er natuurlijk van als je van alles een ritueel maakt en letterlijk neemt. Jammer dat de synopsis al vrij veel suggereert. Je kan er ook de humor van inzien, maar op zich stelt het allemaal bitter weinig voor. Vooral het feit dat die jongen zich steeds rechtstreeks richt tot de camera was bloedirritant.