Het Schildersleven van Vincent van Gogh (2008)

Alternatieve titels: Lust for Life | The Painting Life of Vincent van Gogh

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Paul Molijn
met de stem van Ton van der Horst

Gedurende 60 minuten reist de kijker mee met Vincent in een geografische reconstructie van zijn leven. Deze documentaire laat een opeenvolging van beelden zien, waar Van Gogh zijn inspiratie voor zijn werk uit heeft gehaald. Veel van de gebouwen bestaan nog steeds. Via moderne digitale technieken verandert het huidige beeld in het schilderij dat Van Gogh ruim 100 jaar geleden heeft gemaakt.