Lockdown (2020)

Nederland

geregisseerd door Pieter Kuijpers
met Lore Dijkman, Servé Hermans en Romy Roelofsen

In Lockdown worden de artistiek leiders van Toneelgroep Maastricht gevolgd tijdens de Coronacrisis. Daar waar Michel Sluysmans zich grote zorgen maakt over de toekomst van het gezelschap en zijn eigen gezondheid, gaat Servé Hermans op zoek naar kansen voor het voortbestaan van het gezelschap. Hij bedenkt een videocall film die ze samen met hun vrouwen Lore Dijkman en Romy Roelofsen thuis van achter hun computer kunnen opnemen. Maar al snel wordt duidelijk dat er meer speelt tussen de twee koppels. Terwijl de lockdown steeds ingrijpender wordt, neemt ook de druk op Michel toe. Gaat het hem lukken heelhuids door deze periode heen te komen? En wat is er belangrijker: zijn gezelschap, zijn huwelijk of toch zijn eigen gezondheid?

Heerlijk, met veel plezier gekeken. Als kijker word je een aantal keren op het verkeerde been gezet, goed voor de hersentjes. Knap gedaan en zó actueel....Staat nog op NPO3, kosteloos. Gratis advies!

avatar van Hollywood-west36
Inderdaad een leuke en originele film.. 3 dikke sterren!

Leuk concept, leuk bedacht. Acteerwerk is prima. Duidelijk te zien dat hier acteurs aan mee werken , ook al zijn dit toneel spelers ( letterlijk en figuurlijk).
Zowaar aan het eind wordt het nog soort van spannend met thriller elementje.
Het slot is een beetje vergezocht echter.
Leuk tussendoortje in tijde van de corona crisis.
Hetgeen ook de rode draad van deze film is.

avatar van bjerik76
Veel gepraat en alles vrij simpel, maar ik moet zeggen dat ik toch wel geboeid bleef kijken.
Komedie kon ik niet echt herkennen, maar drama met een spannend / geheimzinnige tintje wel.
cast doet het ook zeker niet slecht.

avatar van Aapje81
Met minimale middelen, maar met veel plezier en energie, gemaakte film die helemaal inhaakt op de Corona actualiteit. Sommige dialogen zijn wat lang en het einde is vergezocht maar in de laatste paar scenes heb ik toch met een grote glimlach zitten kijken.

Als bewoner van Maastricht helpt het ook om de mooie beelden van de stad te zien. Herkenbaar, sympathiek en af en toe lekker scherp filmpje.

Niet fantastisch maar wel een aangenaam tussendoortje!