Murder by an Aristocrat (1936)

Misdaad

geregisseerd door Frank McDonald
met Lyle Talbot, Marguerite Churchill en Claire Dodd

Bayard Thatcher chanteert de verschillende leden van de familie in welke hij is getrouwd. Hij vraagt voor de volgende nacht $ 25.000 en dan zal hij hen met rust laten. Anders zal hij vertellen over duistere deals die familieleden hebben gesloten. Maar om middernacht wordt hij neergeschoten en wordt Dr. Carick gebeld. Hij laat verpleegster Keating de oppervlakkige wond van Bayard verzorgen en verder over hem waken. Later op de avond steelt een mysterieus persoon het pistool onder zijn kussen terwijl hij met iemand in discussie is. Hij leeft ‘s ochtends nog wel en eist het geld voor het vallen van de avond, maar hij sterft dan toch. Sally Keating heeft maar enkele aanwijzingen en heel veel vragen om deze zaak op te lossen.