The Vinyl Revival (2019)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Pip Piper
met Graham Jones, Phil Selway en Adrian Utley

Documentaire over de renaissance in alles wat met vinyl te maken heeft. Gepassioneerde eigenaren van nieuwe platenwinkels en de gevestigde die-hards vertellen over een wereld die nog steeds in bloei is. Ook muzikanten en experts uit de muziekindustrie en experts op het gebied van cultuur en muziekgeschiedenis komen aan het woord. De documentaire bespreekt het belang van de platenwinkel en verkent de heropleving van vinyl, de menselijke behoefte om erbij te horen, de liefde voor geschiedenis en de verhalen over hoe de bescheiden kleine platenwinkel zoveel levens heeft gevormd.