Birds vs. Plane: Miracle on the Hudson (2018)

Documentaire

geregisseerd door Tom Brisley

US Airways-vlucht 1549 was een passagiersvlucht van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij US Airways die op 15 januari 2009 vlak na het opstijgen in een geslaagde noodlanding in de Hudson eindigde. De gezagvoerder meldde de luchtverkeersleider dat het vliegtuig door een zwerm vogels was gevlogen. Deze documentaire volgt een team wetenschappers dat op zoek is naar een manier om het aantal aanvaringen tussen vogels en vliegtuigen te verminderen. Met een toenemende populatie van grote vogels, meer vluchten dan ooit tevoren en steeds stillere en snellere vliegtuigen, staat het team voor een pittige opdracht.