Elefanten Hautnah (2018)

Alternatieve titels: Elephants Up Close: Reuzen van de Savanne | Elephants Up Close: Gentle Giants

Duitsland
Documentaire
100 minuten / 50 minuten (bioscoop) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Jens Westphalen en Thoralf Grospitz

Het is het grootste landzoogdier op aarde: de olifant - heersers van de savanne. Olifanten lijken onverstoorbaar. Maar wat weten we eigenlijk echt over deze reuzen? Bij een betere blik op deze dieren blijken ze heel gevoelig, behulpzaam en zachtaardig. Deze documentaire geeft inzicht in het leven en de taal van deze overlevers en komt dichterbij dan ooit. De Afrikaanse olifant is veel intelligenter dan we dachten. Hij weet feilloos waterbronnen te vinden om te kunnen overleven. Maar hoe communiceren ze met elkaar en weten ze ondanks alle bedreigingen hun weg te vinden?

• Vanaf donderdag 2 juli in de bioscoop

Vanaf 2 april in de bioscoop (M&N Film Distribution)