El Año del Descubrimiento (2020)

Alternatieve titel: The Year of the Discovery

Spanje / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Luis López Carrasco

1992. Spanje is een democratisch land dat modern en veelbelovend is, met een bruisende economie. In een tijd dat de Olympische Spelen van Barcelona worden gehouden, de Expo in Sevilla plaatsvindt en de liberale grondslagen van het huidige Europa worden ondertekend, braken sociale opstanden uit in het kleine stadje Cartagena. Dit resulteerde in de verbranding van het regionale parlement. De ingrediënten van de economische en sociale crisis die 16 jaar later zal plaatsvinden, zijn al allemaal aanwezig. De film is een reconstructie van 24 uur in een koffiebar aan de vooravond van deze rellen.

avatar van tbouwh
Welke MM-gebruikers zijn deze gaan zijn tijdens het festival?
de enige Tiger die ik (bewust) miste in de zaal.