Scandalous: The Untold Story of the National Enquirer (2019)

Alternatieve titel: Scandalous: The True Story of the National Enquirer

Documentaire

geregisseerd door Mark Landsman

De documentaire Scandalous vertelt over het beruchte tabloid The National Enquirer; een krant met entertainment roddels en nieuws over beroemdheden die in Amerikaanse supermarkten werd verkocht. The National Enquirer heeft schokkend nieuws en foto’s uit de privélevens van onder anderen Elvis Presley, Elizabeth Taylor en Oprah Winfrey onthuld. In de documentaire komt aan het licht hoe de redactie te werk ging en vooral hoe ver zij gingen voor een primeur. Er werden grote bedragen toegekend voor tips, iets wat sterk werd afgekeurd door de mainstream pers. Daarnaast werden er ook hoge prijzen betaald om verhalen stil te houden. Alle hoogte- en dieptepunten van de krant komen aan bod.

• Vanaf 14 mei in de bioscoop

Vanaf 5 maart in de bioscoop (Dutch FilmWorks)