Widow's Walk (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Alexandra Boyd
met Miranda Raison, David Caves en Anthony Howell

Eves man is vermoord in Afghanistan. Ze neemt haar jonge zoon mee naar een strandhuis in Suffolk aan de rand van de Noordzee om er te rouwen. Daar aangekomen merken ze dat er nog een ander aanwezig is in het strandhuis.

Zéér matig.

Een film die erg hard probeert een arthouse drama met horror elementen te zijn, maar in beiden niet echt slaagt. Nochthans aan goede bedoelingen geen gebrek, maar het lijkt erop alsof regisseuse Boyd veel lijkt te kopiëren, zonder de ziel ervan te begrijpen.

Veel shots van landschappen, maar de editing is best brak. Eens dat troosteloze omgevingen en wat droevige muziek kunnen bijdragen aan de sfeer, maar dan moet je er verder ook wat mee doen. En daar draait het al redelijk snel de soep in.

Acteerwerk is matig, de horror komt ook voor geen meter uit de verf. Wat geesten die nooit eng zijn, een uiterst voorspelbaar twistje en een achtergrondverhaaltje zoals er honderden zijn. Mnee, deze film komt eigelijk nooit op gang en mist alle effect. Ondanks goeie bedoelingen, maar daarmee maak je geen leuke film mee.