Mijn Rembrandt (2019)

Alternatieve titel: My Rembrandt

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Oeke Hoogendijk

Na 350 jaar hebben de schilderijen van Rembrandt niets aan aantrekkingskracht ingeboet. Verzamelaars wereldwijd koesteren de magie van de doeken van de Hollandse meester. Deze documentaire toont de passie van diverse Rembrandt-liefhebbers en collectioneurs. Een van hen, de Franse baron Éric de Rothschild, brengt twee Rembrandts op de markt. Dit is het begin van een verbeten politieke strijd tussen het Rijksmuseum en het Louvre. Ook volgt de film de aristocratische kunsthandelaar Jan Six als hij niet één, maar twee ‘nieuwe’ schilderijen van Rembrandt op het spoor lijkt te zijn.

Wereldpremière op IDFA.

Vanaf 5 maart 2020 in de bioscoop (Cinéart Nederland)

avatar van Mads Smikkelsen
Een heleboel bekakte mensen bij elkaar, met flinke ego’s