The Courier (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Zackary Adler
met Olga Kurylenko, Gary Oldman en Amit Shah

Een vrouwelijke koerier ontdekt op een dag een bom in het pakje dat ze momenteel in bezit heeft. Het pakje is bestemd voor de getuige van de moord op een gangsterbaas. De koerier neemt zich voor om de getuige te redden en krijgt corrupte CIA-agenten en Russische huurmoordenaars achter zich aan.

Vanaf 20 februari 2020 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Vilmkritikus
Olga is altijd leuk om naar te kijken ?

avatar van DreamTech
Goeie lekkere actiefilm geen idee waarom pas volgend jaar pas in de Bios heb hem net gezien !!

avatar van Master Blaster
Vermakelijk. Verhaal is matig, de dialogen zijn matig maar de film op zich en de aktie is goed.
Tijd gaat snel door het fijne tempo

avatar van schumacher
Veel aktie dat wel maar al de rest was geene vetten.
Op een bepaald moment met die bmw toen had ik zin om te stoppen met kijken, gewoon onrealistisch maar dat was nog niet eens het ergste, wat erna nog gebeurde was veel erger.

Die schoon madam (dochter van) die mag altijd eens op mijne schoot komen zitten. Toch iets positiefs in die film.

Ik vind deze film dus helemaal geen 3.5 waard.
Die loopt open bloot voor een zeg maar sniper, een echte professionel en die kan niet eens in bv het hoofd schieten, serieus? En derna gebeuren er nog zo dingens. Het is film ja, overdreven vaak ja, maar dit hier was teveel vh goede. En dan nog eens dat laatste fragment op het einde, aub zeg, komaan, nee merci.

Ik had op het einde spijt dat ik toch had verder gekeken, waste of time en het gebeurt zeer zeer zelden dat ik me zitten opwinden heb puur van ergenis van zo'n achterlijk gedoe in die film.

avatar van AniSter
Geweldig vermaakt hiermee! Keek lekker weg. Oldman had een betere rol dan op die achterlijke boot in 'Mary'. Olga deed het ook weer prima. Taaie meid.....

avatar van filmkul
Vrij zwakke actiefilm. Het verhaal is niet echt origineel en wordt niet al te best uitgewerkt. De vaart zit er wel goed in maar van opbouw is weinig sprake. De voorspelbaarheid zorgt voor weinig spanning. De actiescenes zijn eenvoudig en blinken niet uit in originaliteit. Kurylenko zit ook niet echt lekker in haar rol. Verder ziet de film er wel verzorgd uit. Matig werk. 2.0/2.5

avatar van Grindhouse62
Waarom sommige mensen een B-film, zoals The Courier gaan beoordelen als een blockbuster, dat snap ik niet. Maar die dat doen missen soms hele leuke films. The Courier is een prima 13 in een dozijn actiefilm, maar dat zijn vele blockbusters voor mij ook hoor, maar die hebben meestal een veel groter budget en zien er wat gelikter uit. The Courier is prima kijkvoer met voldoende actie en spanning en heeft mij zeker vermaakt. Een 3.0

avatar van nepdance
Ik heb het precies 10 minuten uitgehouden en dan tel ik het eerste kwartier voor het gemak even niet mee want dat zijn zeg maar de eindcredits maar dan aan het begin
Olga Kurylenko op een dikke BMW motorfiets die stapvoets rijdt (duidelijk zichtbaar) met het geluid van een gillend accelererende Kawasaki ja sorry, maar dan begin ik al te zuchten.
Dan het slechte acteerwerk wat gelijk in het begin al opvalt maakt het allemaal geen fijne binnenkomer en zorgt er bij mij voor dat ik deze lekker voorbij laat gaan.
Iedereen fijne feestdagen!

Fantastische film met Olga Kurylenko. Spannend vanaf het begin. 5 sterren absoluut waard

avatar van Roy Rogers
Wat een spanning en snelheid. Van begin tot einde pakkend.

Degelijke actiefilm.

Op zich niet zo heel speciaal. Beperkte locatie waar optimaal van gebruik wordt gemaakt, simpele good guy vs bad guy (zelfs met ooglapje) opzet en twee mensen die uit de klauwen moeten blijven van een halve knokploeg. Voor het geweldige verhaal moet je deze echt niet kijken.

Voor de actie wel, zolang je maar niet teveel verwacht. Het is allemaal best vermakelijk, maar écht vol gaat het ook niet. Wat degelijke stunts en veel vaart, maar het behoort zeker niet tot het beste in het genre. Wel leuk is dat de kills net wat grafischer zijn, da's dan ook meteen de reden waarom deze film toch een vlotte voldoende scoort.

En verder is het simpel genrewerk. Zolang je verwachtingen niet al te hoog liggen en je zin hebt in 90 minuten eenvoudig vermaak is dit een best aardige film. Waarom ze hem in de bios willen gooien is mij een raadsel, daarvoor is het dan toch net niet goed genoeg, maar verder weinig over te klagen.

avatar van Bandit
Werkelijk tenenkrommend acteerwerk

Ongelooflijk slechte actiefilm. Acteerwerk slecht, slecht uitgewerkte scènes en voorspelbaar verhaal. Sommige acteurs kunnen ook beter in een komedie gaan spelen.

avatar van pierre18
Best wel opmerkelijk dat men zo'n film wil maken, omdat het bijzonder weinig nieuws te bieden heeft. Niet een beetje over de top, maar zwaar er over heen. Het begon allemaal nog wel redelijk realistisch maar als Olga elke keer uit de dood kan opstaan verliest het zo'n beetje alle realiteit. Tel daarbij op de zwakke teksten, beroerd acteten van enkelen, een zeer zwak verhaallijntje en een dochter die helemaal niets toevoegt. Deze prent is uitsluitend bedoeld voor kijkers die weinig eisen hebben.

avatar van Graaf Machine
Wel genoten hoor, van dit simpele actiefilmpje. Het duurt even voor het allemaal begint, maar dan is er wel een lekker kat en muis spelletje in een parkeergarage. Natuurlijk worden de slechterikken voor een groot deel simpel verslagen, terwijl het toch topslechterikken horen te zijn, en uiteraard komen de goederikken ondanks dom gedoe net steeds goed weg, soms niet helemaal goed overigens.
Geen memorabel gedoe, maar gewoon een fijne wegkijker in het actiegenre. Alleen die laatste scene, dat die meid en die sufferd met grote pistolen die laatste twistmeneer even onder schot nemen, dat was er net over.

Beetje lachen, beetje genieten van actie en niet te veel over de stomme acties nadenken, en dan heb je een prima vuller voor twee uurtjes.

waardeloze film

Een goede film, het is wel een simpel verhaal maar de actiescenes zijn goed te bekoren.

Als je de film Unlocked goed vond vind je deze ook goed.

Heel erg matigjes allemaal. Wat is die main villain een ongelooflijke dwaas zeg en hij kan echt niet acteren. En met Gary Oldman's personage wordt ook maar weinig mee gedaan.

Wel echt perfect voor Pathé Unlimited deze. Als ik er apart voor had betaald.....ouch.

avatar van blurp194
Ai wat een misbaksel is dit nu weer. Gary Oldman die zijn gestoorde karakter van Leon nog steeds niet kwijt is - alleen wat rustiger op z’n ouwe dag, maar daarmee ook matter, minder, flauwer. En aan de andere kant dan Shah en Kurylenko. Ook dat overtuigt niet erg, maar die laten het in ieder geval nog een beetje lijken alsof ze hun best doen.

Wat slappe actiescenes - niets nieuws, niets bijzonders. Daar moet het dan van komen. Maar als je in slaap valt, geen zorgen, je mist er niks aan.