The Courier (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Zackary Adler
met Olga Kurylenko, Gary Oldman en Amit Shah

Een vrouwelijke koerier ontdekt op een dag een bom in het pakje dat ze momenteel in bezit heeft. Het pakje is bestemd voor de getuige van de moord op een gangsterbaas. De koerier neemt zich voor om de getuige te redden en krijgt corrupte CIA-agenten en Russische huurmoordenaars achter zich aan.

Ik als motorrijder erger mij alleen al aan het geluid van de motor, ze blijft schakelen terwijl voet en hand niet beweegt! dan ben ik al klaar..........................

avatar van Peter Pan
Zeker geen top titel met top acteurs en wanneer je de film gaat uitpluizen zul je genoeg dingetjes vinden wat niet helemaal klopt, maar zeker wel aardige actiefilm!

Het verhaal was best redelijk en de actie erg bruut.
Veel bloed en best wel wat gruwelijke wonden.
Dit was samen met de geavanceerde motorhelm en de drone dan wel meteen waar de film het van moest hebben.

Wat wel meteen voor het oog opvallend was, dat grote getrainde kerels een pak slaag krijgen van een mooi tenger vrouwtje.
In een vrij 1 tegen 1 gevecht kan ik daar nog wel wat bij voorstellen, maar wanneer een grote gespierde arm de keel dicht knijpt en de andere arm vrij is en dan als nog niet kan winnen is wel opmerkelijk. Net als de enorme dreunen die de slungelige kroongetuige te verwerken kreeg en zonder knock-out te gaan weer op stond en met het sniper schot die dwars door de bodyarmour kwam overleefde.

Toch een lekkere film om te kijken met een dikke motor en veel brute actie zonder lange saaie stukken.
Alleen het eindshot had voor mij niet gehoeven goedbedoelde maar geen leuke humor hoort niet in dit genre thuis, een beuk of een kogel voor de corrupte CIA was beter geweest

avatar van Noodless
Vlotte actiefilm die voldoende entertainment weet te brengen. Er zitten een paar toffe bloederige kills in de film en de actiescènes zijn lekker bruut. Zonder meer vermakelijk. 6,5/10

avatar van Kliko_Green
Huur ziekenhuis af met een parkeergarage en je hebt de set voor deze film. Niet altijd even best maar op 1 of andere manier toch wel spannend.
Eerst 2,5 gegeven maar toch op 3. Want ik vond toch wel wat mannen mooi aan hun eind komen.

ben altijd wel liefhebber van 1,5 uur wat hak en zaag werk. niet te moeilijk, gewoon prima vermaak. boel dingen kloppen niet, maar zit wel goede actie in. voor 90 minuten een krappe voldoende. 2,5*