Golda (2019)

Alternatieve titel: Mevrouw de Premier

Israël / Duitsland
Documentaire
88 minuten / 52 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Sagi Bornstein, Udi Nir en Shani Rozanes
met Golda Meir, Uri Avneri en Yossi Beilin

Documentaire over Golda Meir (1898-1978), voormalig premier van Israël. Golda Meir is de eerste en enige vrouw die ooit over Israël regeerde. Op basis van getuigenissen van voor- en tegenstanders en zeldzame archiefbeelden vertelt de documentaire het verhaal van Meirs premierschap, van haar verrassende opkomst en iconische internationale status als 'koningin van het Joodse volk' tot haar tragische en eenzame ondergang.