Vivere (2019)

Alternatieve titel: To Live

Italië

geregisseerd door Francesca Archibugi
met Micaela Ramazzotti, Adriano Giannini en Massimo Ghini

De familie Attore woont in een buitenwijk van Rome. Vader Luca is een freelance journalist die moeite heeft zijn werk gepubliceerd te krijgen en moeder Susi is een voormalige ballerina die nu danslessen geeft. Samen verdienen ze echter niet genoeg om hun fantasierijke zesjarige dochter Lucilla, die lijdt aan een ernstige vorm van bronchiale astma, te verzorgen. Daarom worden ze financieel geholpen door Pierpaolo, Luca's zeventienjarige zoon uit een eerdere relatie die samenwoont met zijn moeder en grootvader, een belangrijke advocaat. Als Mary Ann, een katholieke kunststudente uit Ierland, wordt aangenomen als au pair voor Lucilla, raakt ze steeds dieper betrokken bij de familie.