Sinner (2019)

België

geregisseerd door Emilie Verhamme
met Maaike Cafmeyer, Dimitri Verhulst en Marijke Pinoy

Marie Killer heeft al meer dan tien jaar een passionele relatie met Nathan Trentelo, de man van haar leven. Wanneer ze na vier weken afwezigheid terugkomt in zijn leven, ontdekt ze dat hij heeft besloten haar, zonder enige aankondiging, uit zijn leven te schrappen. Marie laat het hier echter niet bij zitten.

Teaser

avatar van Fisico
Jammer genoeg vrij zwakke Belgische productie. Centraal staat Marie Killer, wie in één ruk haar wereld onder zich ziet verdwijnen nadat haar partner haar dumpt. In één klap is ze haar onderdak kwijt, haar relatie en op de koop toe ook haar job. Niet bijster slim allemaal als je het allemaal eens bekijkt wanneer je na een tien jaar lange relatie niets in je handen hebt. Ik wil ze niet te eten geven de vrouwen die in dergelijke positie zitten. Eenvoudig is het ook niet altijd om je zekerheid af te dwingen in de naam van de liefde...

De film bouwt nochtans goed op met een vrouw die vernederd is tot het diepst van haar zien en eigenlijk niets meer te verliezen heeft. Je verwacht een leuke wraakfilm, maar het is eigenlijk maar een flauw afkooksel ervan. De insteek zit vooral fout waarbij men grappig tracht te zijn, maar dit totaal niet aanslaat. De personages zijn aangedikt en het plot is vreemd, theatraal zelfs. Verhaaltechnisch beperkt, mede door zijn beperkte speelduur en ruime aandacht voor kitscherige ruimtes en opgeblazen karakters. Niet voor iedereen weggelegd vrees ik, jammer.