Psychomagie, un Art pour Guérir (2019)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Alejandro Jodorowsky
met Alejandro Jodorowsky

Zoals ieder van ons een genetisch erfgoed heeft, heeft men ook een psychologische erfenis, overgedragen van generatie op generatie. Alejandro Jodorowsky, filmmaker en multidisciplinaire kunstenaar, overtuigt ons dat kunst alleen een diepere betekenis heeft als het geneest en ons bewustzijn loslaat. Met andere woorden: het creëren van Psychomagic. Door theatrale en poëtische handelingen die rechtstreeks op het onbewuste zijn gericht, kan deze therapie blokkades vrijmaken. Psychomagic, een kunst voor genezing, is een documentaire over de evolutie van de creatieve en therapeutische werken van Alejandro Jodorowsky.