Mahanati (2018)

Alternatieve titel: Malayalam

India

geregisseerd door Nag Ashwin
met Keerthi Suresh, Dulquer Salmaan en Samantha Ruth Prabhu

“Mahanati” is een film over de opkomst van de eerste vrouwelijke Zuid-Indiase superster - Savitri. Haar verhaal is een van de meest hartverscheurende romantische tragedies van deze tijd. Deze film vertelt over haar leven, haar reis naar roem, en de dramatische ondergang. Savitri was een actrice, zangeres en regisseuse uit de Zuid-Indiase filmindustrie, die in de jaren vijftig en zestig de sector gedurende twintig jaar domineerde.