Prediction by the Numbers (2018)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Daniel McCabe
met Billy Bane, Greg Carbin en de stem van Jay O. Sanders

De wetenschap rond prognoses floreert. Deze documentaire verkent de informatieve functie van prognoses in ons leven en de betrouwbaarheid van statistieken en algoritmes. De film werpt een blik op waarom sommige voorspellingen falen, terwijl anderen erin slagen de toekomst te voorspellen.

avatar van ROOSKY
Ik ben m’n hele leven al gek op cijfertjes en statistieken, dus deze móest ik wel zien. Maar vond er geen ruk aan... De docu is slecht in mekaar gezet, loopt niet lekker en kijkt daardoor niet fijn. Heb er ook nagenoeg niets van opgestoken, toch wel een beetje een van de redenen waarom ik graag docu’s kijk. Ze duiken me ook net iets te vaak in de voorspelbare statistiek-omgeving: casino’s, honkbal, het weer. Logisch natuurlijk, maar hoopte toch op een wat originelere insteek. 1.5*