Poisoned Water (2017)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Llewellyn M. Smith
met Veo Luster, Elin Betanzo en Kim Cecil

Deze documentaire onderzoekt de waterramp in Flint en ontrafelt een verontrustende waarheid over de kwetsbaarheden van watersystemen in het hele land. De delicate fijne kneepjes van de waterchemie, de biologie van loodvergiftiging en de technische uitdaging om deze verwoeste infrastructuur te vervangen gaan onder de loep. Er wordt niet alleen gekeken naar de oorzaak van de ramp, maar ook naar de blijvende gevolgen en de lange weg naar een oplossing.