Falciani's Tax Bomb (2015)

Alternatieve titel: Falciani's Belastingbom

Duitsland / Spanje / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Ben Lewis

Documentaire die inzicht geeft in de klokkenluider van HSBC Hervé Falciani en de wereldwijde controverse over geheime bankrekeningen en internationale belastingreguleringen gedurende het laatste decennium. In 2008 stal de voormalige werknemer van HSBC gegevens over meer dan 300.000 bankrekeningen en informeerde wereldwijd de fiscus - het grootste lek van geheime bankrekeningen ooit. Falciani’s lijst slaat in de internationale financiële sector in als een bom en verandert de loop van de geschiedenis.