Acid Horizon (2018)

Documentaire

geregisseerd door Ivan Hurzeler

Vanwege de klimaatverandering verandert ook de chemische samenstelling van de oceanen, wat oceaanverzuring veroorzaakt. Dr. Erik Cordes heeft ontdekt dat een specifiek diepzeekoraal, Lophelia genaamd, zich weet aan te passen aan oceaanverzuring en denkt dat dit superkoraal wellicht de sleutel bevat om ook andere planten en koralen te beschermen tegen de gevolgen van verzuring. Hij ondergaat een reis naar de bodem van de Golf van Mexico om monsters te verzamelen.