ad
  • 8.146.200 stemmen

What's My Name: Muhammad Ali (2019)

Documentaire / Biografie | 165 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Documentaire / Biografie

Speelduur: 165 minuten (miniserie, 2 delen)

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Over What's My Name: Muhammad Ali

Het ongelooflijke leven van Muhammad Ali is een Amerikaanse legende geworden. Van zijn onvergelijkbare atletische carrière en veranderend sociaal activisme tot zijn groter dan levensechte persoonlijkheid. Velen hebben zijn verhaal door de jaren heen verteld, maar met Antoine Fuqua's uitgebreide, tweedelige documentaire vertelt Ali het uiteindelijk in zijn eigen woorden middels een volledig archiverende aanpak - waaronder nooit eerder gezien of gehoord materiaal. Aan bod komen zijn hoogste prestaties op een internationaal podium tot de meest intieme persoonlijke momenten.

avatar van zoutzak

zoutzak

"I’ve wrestled with alligators,

I’ve tussled with a whale.

I done handcuffed lightning

And throw thunder in jail.

You know I’m bad.

just last week, I murdered a rock,

Injured a stone, Hospitalized a brick.

I’m so mean, I make medicine sick."

Prachtige collectie archiefbeelden van de bokser Cassius Clay in de ring en de activist Muhammad Ali erbuiten, die de beelden vaak zelf van commentaar voorziet. Fuqua levert hiermee toch wel een heel fijne documentaire af.

avatar van elvismyboy

elvismyboy

Een top documentaire waarin een prachtig overzicht wordt getoond van de fenomenale sport prestaties en vaak hilarische humorvolle interviews met Ali.

avatar van Eric001

Eric001

Een prachtige persoonlijkheid en de beste bokser aller tijden.

avatar van Toontje G

Toontje G

Mooie docu. Ik weet nog dat de wekker gezet werd en ik s'nachts eruit ging om samen met mijn ouders de wedstrijden te zien. Mooi om al deze beelden weer terug te kijken en je krijgt nog meer respect voor de grootste boxer aller tijden.