Le Rappel des Oiseaux (2014)

Frankrijk / China
Documentaire

geregisseerd door Stéphane Batut

Als betalende toerist filmt Stéphane Batut een traditioneel begrafenisritueel in de Oost-Tibetaanse hooglanden in de buurt van Litang, waar de lichamen, verpakt in bloemblaadjes, als offer naar de gieren worden gegooid. Terwijl Batut zich een indringer voelt bij dit intieme ritueel en hij nadenkt over zijn eigen relatie met de dood, ontvouwt zich een wake. We horen de rustige stem van een Tibetaanse gesprekspartner, eigenlijk samengesteld uit vele individuele ontmoetingen, die de toeschouwer het gebeuren helpt te begrijpen.