Hoffman's Honger (1993)

1 stem

Nederland

geregisseerd door Leon de Winter
met Elliott Gould, Jacqueline Bisset en Huub Stapel

Felix Hoffman arriveert in 1989 als Nederlandse ambassadeur in Praag. Hij treurt nog steeds om zijn twee gestorven kinderen, lijdt aan slapeloosheid en zoekt naar de waarheid in de boeken van Baruch de Spinoza. Zijn doorwaakte nachten vult hij met schranzen en zuipen. In Praag belandt Felix in een wereld van politieke intriges. De CIA moet de waardevolle Tsjechische spionne Irena Nova naar het Westen helpen vluchten, en ongemerkt vervult Felix een sleutelrol in die operatie.

avatar van Quentin
Valt dit ergens te zien?

avatar van Querelle
Nee, niet dat ik weet. Ik heb hem destijds op tv gezien als mini-serie.
Maar hij staat me nog helder voor de geest.
Het was best een ambitieus project, met internationale acteurs en op locatie gefilmd enzo.
Sommige scenes vond ik best sterk en Huub Stapel als Spinoza was een ehm.. aparte verschijning.