Jinzô Ningen Hakaidâ (1995)

Alternatieve titels: Mechanical Violator Hakaider | Roboman Hakaider | 人造人間ハカイダ

Japan
Sciencefiction / Actie
51 minuten (theatrical cut) / 77 minuten (director's cut)

geregisseerd door Keita Amemiya
met Yûji Kishimoto, Mai Hosho en Jiro Okamoto

In de verre toekomst lopen oorlog en vrede zij aan zij in de pseudo-utopische plaats genaamd Jesus Town (voorheen Jeruzalem). Geregeerd door een wrede serafijn genaamd Girjev en zijn androïde metgezel Mikhail, verlangen de inwoners naar totale vrede. Dan ontwaakt een androïde uit een reeds vergane beschaving, met de codenaam Hakaider. In eerste instantie slaat hij elke vorm van revolutie snel neer, maar als hij het rebellenmeisje Kaoru ontmoet, begint zijn oude geheugen terug te komen.