Hemingway (1988)

1 stem

Italië / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / West-Duitsland
400 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Bernhard Sinkel
met Stacy Keach, Josephine Chaplin en Marisa Berenson

We volgen het leven van de Amerikaanse schrijver Ernest Hemingway. Als ambulancesoldaat raakte hij gewond in de Eerste Wereldoorlog, als succesvol auteur in het Parijs van de jaren twintig was hij bevriend met Gertrude Stein, Scott Fitzgerald en Ezra Pound. Hij was oorlogscorrespondent in de Spaanse Burgeroorlog, hield van opwindende sporten als boksen en stierenvechten en trouwde vier keer. In 1961 pleegde hij, net als zijn vader drieëndertig jaar eerder, zelfmoord. Naar verluidt omdat hij zijn eigen aftakeling niet wilde meemaken.