Vreemde Wêreld (1974)

Alternatieve titels: Listen to My Story | …und die Nacht Kennt Kein Erbarmen | Entmündigt

Zuid-Afrika / West-Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Jürgen Goslar
met Sandra Prinsloo, Wolfgang Kieling en Marius Weyers

Tot ongenoegen van Iwan Pelzer erft de dochter van zijn broer, de aantrekkelijke Gisela, het familiebedrijf. Iwan heeft hard gewerkt om het geld bij elkaar te krijgen dat Gisela nu zal erven. Hij vindt dat zijn zoon haar nu maar moet benaderen en met haar trouwen. Maar dat is zijn plan B. Plan A lijkt hem echter beter: samen met familieleden en bijgestaan door corrupte artsen er alles aan doen om Gisela ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.