The Island Murder (2018)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Michael Chin en Mark Zwonitzer

In de laatste dagen van de zomer van 1931 werden de rassenverhoudingen op Hawaï op scherp gezet nadat een jonge mariniersvrouw beweerde dat ze was verkracht door een bende niet-blanke eilandbewoners. De daaropvolgende dagen en weken zorgde dit voor heel wat tumult en een rechtszaak met racistische beschuldigingen die de hele natie in rep en roer zouden zetten. De inheemse bevolking van Hawaï was woedend en de wetshandhavers van het eiland hadden hun handen vol om de situatie onder controle te krijgen.