Ashan Kharjee (2016)

Alternatieve titels: Because We're Heading Out | عشان خارجين

Egypte

geregisseerd door Khaled El Halafawy
met Hasan El-Raddad, Bayyumi Fuad en Amy Samir Ghanem

Ramzi is een jongeman die niet gelukkig is in de liefde. Daar komt verandering in als hij een vrouw leert kennen. Hij wil indruk op haar maken en gaat een avondje met haar uit. De twee vinden een zak vol geld en kunnen hun geluk niet op. Maar kan deze vondst daadwerkelijk hun toekomst bepalen?

avatar van mcdaktari
Wat krijgen we nou? Opeens een stuk of 8 Egyptische films op Netflix?? Is dat voor onze Arabische medelanders, of wat is daar de bedoeling van? Als het voor die doelgroep is vind ik het heel netjes van Netflix, maar om nou te zeggen dat ik er op zat te wachten, niet bepaald. Maar wie weet zit er onverwachts nog een aangename verrassing tussen. Ik kan zo niet meteen een film opnoemen uit Egypte, maar ik laat me verrassen.